Published augusztus 06, 2015 by Haradel with 0 comment

Estelle Brightmore:13.napon

Kiadó:Álomgyár Kiadó
Megjelenés:2013
Terjedelem:160 oldal
Sorozat:-
"2195-re a Föld egy összefüggő, elnéptelenedett sivataggá válik. Csupán egyetlen élhető menedék marad, a falakkal körülvett Város. Ez az utolsó éden csak a kiválasztottak számára maga a földi paradicsom. A társadalmat alkotó emberek születésüktől fogva szegények vagy gazdagok csoportjába tartoznak és a két osztály között nincs átjárás. Az irányítás 12 zsarnok kezében van.A Város vezetői időről-időre halálos játékokat szerveznek, ahol bárki porondra kerülhet, akarata ellenére is.Ana Andropov egy fiatal, különc újságíró, aki a mocsok és a hihetetlen luxus éles ellentétében és a kegyetlen törvények káoszában próbál egy önkényesen igazságot szolgáltató, gyilkos fantom nyomára bukkanni.
Ahol az ember embernek farkasa, létezhet-e még kegyelem és könyörület? Meddig uralkodhatnak még gazdag kevesek szegény sokakon? Kegyetlenségre lehet válasz az erőszak? Vannak még önzetlenek és szerelmesek?
És valaha választ kapunk vajon ezekre a kérdésekre? Talán a 13. napon…"

Véleményem:Ez a könyv valami siralmas volt.A borítója és a fülszövege miatt vettem meg kb. egy éve,aztán meg is feledkeztem róla,és csak most döntöttem el,hogy nekikezdek.Eléggé féltem tőle,mert nem voltak túl  pozitív értékelések róla.Aztán az elolvasása után rájöttem,hogy okkal féltem tőle,mert jogosak voltak a vélemények.
Valamikor a nem is annyira távoli jövőben az emberek egy,a külvilágtól teljesen elzárt,és három körből álló,hatalmas városban laknak.A körökben az emberek pénz,hatalom,és munka alapján vannak elosztva.A 3.-ban vannak a földmunkás,szegényebb emberek,a 2.kör az ipari,pénzügyi szektor,ahol az emberek valamivel jobban élnek.Az 1. körben pedig a gazdagok,és a vezetők élték fényűző életüket.Főszereplőnk,Ana egy újságíró,aki elkezd kutatni a hírhedt fantom után,aki sorra gyilkolja le a kegyetlen vezetőket,akik nem törődnek a néppel.Közben Ana megismerkedik a 3.körben élő Vincent-tel,akivel a kezdeti ellentétek és viszályok ellenére hamar összebarátkozik.Egyre közelebb kerülnek egymáshoz,közben a nép egyre elégedetlenebb,a vezetők  továbbra is fogynak,a fantom kiléte pedig lassan kezd világossá válni.

A világ felépítés ötlete egész jó volt.A város tagolódása is viszonylag tetszett,bár szívesen tudtam volna meg róla többet is.A társadalomi felépítés,a szegényebbek viszályai,a vezetők és katonák kegyetlensége viszont nem mutatott túl sok újat.
A szereplők kidolgozatlanok,szinte semmit se tudunk róluk,nincs különösebb jellemük,eléggé sablon figurák.Vincent a tipikus rosszfiú,Ana pedig nekem olyan semmilyen volt.Persze volt egy kihagyhatatlan szerelmi szál is a történetben,ami sajnos ugyan csak elég csiszolatlan volt.Egyik pillanatban még utálja a pasit,a másikban meg már csókolóznak,és közben semmiféle különösebb érzelem,vagy vonzalom kialakulása sincs leírva,bemutatva,nincs rávezetés az egész kapcsolatra.
Az egyik jelentős kérdés a könyvben a fantom kiléte.Na,ez egy akkora „rejtély” ,hogy én már az elején tudtam hogy ki áll a gyilkosságok mögött,úgyhogy nem lepődtem meg amikor fény derült a kilétére.
A könyv vége pedig…pfff,hát valami borzalom volt.Maga az egész könyv is egy  összesűrített sztori,de a vége különösen egy nagy katyvasz volt.Az írónő annyira beleakart sűríteni az utolsó néhány oldalba még néhány fordulatot,és izgalmas cselekményt,hogy a végére már azt se tudtam hogy mi van,és a drámai,meghitt részek már röhejesek lettek.
Az egész könyvben minden nagyon hamar történik,se a szereplőknek,se az olvasóknak nincs idejük felfogni,megemészteni eléggé a történteket.Minden össze van sűrítve,semmi sincs részletesebben leírva,ami miatt elég  nagy az információ hiány.A mondatok sokszor túlságosan is közönségesek,a párbeszédek elég bugyuták,leírásokból pedig nincs túl sok,pedig sokszor sok mindenről  nem ártott volna többet is megtudni.

Nekem ez a könyv nem tetszett,és azért kap annyi pontot amennyit,mert nem volt olyan idegesítő,hogy a falhoz vágtam volna,és mert voltak olyan részek,amik nem voltak teljesen reménytelenek.Ó,és a borítón az az alma nagyon tetszik.
Biztos vannak ennél sokkal rosszabb könyvek is,de azért nem ajánlom meleg szívvel.

Összegezve:3/10


      edit

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése