Published március 28, 2015 by Haradel with 0 comment

A lázadó (film)

Félve kezdtem neki a filmnek.Már az első rész sem volt számomra az igazi,úgyhogy ettől a résztől sem vártam sokat,de azért próbáltam pozitívan hozzá állni.Ennél azért így is jobbat vártam volna.
Jó,rendben,annyira azért a könyvvel sem vagyok kibékülve,és már rosszabbat is láttam,de most még csalódottabb vagyok mint A beavatott után.

Nyilván nem lehet egy film teljesen olyan mint a könyv.Nem tudnak minden részletet,minden kis apró mozdulatot úgy megcsinálni,ahogyan az a regényben van,meg ahogy azt elképzeljük.Éppen ezért vannak változtatások,és persze nem lehet teljesen tökéletes az adaptáció.Na de amikor már nem azt keresed,hogy mi a változtatás,hanem konkrétan arra vársz,hogy a szereplők nevein kívül találj valami egyezést a könyvvel,hát az úgy nincs rendjén.Jó,jó,lehet most kicsit eltúlzom,de mit ne mondjak,nem kis eltérések vannak a könyv és a film között.
Azt vettem észre,hogy ahelyett,hogy a történet szempontjából fontos "elmélkedésekre",gondolatokra,és ennek a résznek a központi hangulatára (itt most Tris szenvedését kell érteni,amikor fél attól,hogy valakit meg kell ölnie,és őrlődik a tettei miatt) inkább arra mentek,hogy akció dús,izgalmas film legyen,amiből persze a nyáladzás sem hiányozhat.Csak hogy ahogyan az előbb már említettem,ennek eredetileg nem ez lenne a lényege.És akkor eljutottunk egy olyan részhez,ami nagyon irritált,még pedig Négyes és Tris. Igazából a fő bajom nem az,hogy romantikus pillanataik vannak,hanem az,hogy random helyen random időpontban elkezdenek smárolni,vagy percekig egymást nézni.Tehát ez a "megöltünk pár embert,a többit meg megvertük,most pedig nézzük egymást szerelmesen,miközben jobb dolgunk is lenne".A másik meg az akció.Nem tudom ki hogy van vele,de nekem -azt az egy-két egész jó pillanatot leszámítva-nem igazán tetszettek az akció jelentek.
Gondolom a látványra próbáltak sokszor fókuszálni,ami néha bejött,néha nem.Ami megfelelt,az a Barátságosak élőhelye volt.Nekem tetszett,szerintem nagyon szépen felépítették,jól megcsinálták.A szimulációk viszont nem igazán jöttek be.Nem tudom,nekem túl furcsák voltak megvalósításilag.
Az a doboz a csápokkal meg egészen viccesen hatott.Először nem igazán tudtam hova tenni,de végül rájöttem,hogy mi akart lenni.Azért ez is különös volt.
Mivel ha még jobban taglalnám a cselekményt,akkor még másnap is itt ülnék,ezért most inkább a szereplőkről mondanék pár szót.

Tris és Négyes még mindig olyan amilyen.Igazából már azon gondolkoztam,hogy talán Peter lesz a kedvencem a filmben.Sajnálatos módon akármennyire is fontos szerepe van,Edward teljesen ki lett hagyva.Helyette beraktak egy srácot,akiről nem tudok sok mindent mondani...Aztán most találkozhattunk Uriahval.Bár nem éppen a legjobb módon,hiszen hirtelen jelent meg,hogy az előzőekben nem lehetett tudni róla semmit sem.Aztán új szereplőként megjelenik a csoport nélküliek vezetője is.Hát,az biztos,hogy én nem így képzeltem el.Számomra a könyv olvasása során sokkal erősebb,markánsabb karakter volt,és persze nem ennyire fiatal.Bár ez annyira még nem is nagy gond,csak kissé furcsa volt számomra.


Összességében fontos szereplő(k),és fontos jelenetek maradtak ki,és ezeket teljesen új dolgokkal pótolták ki.Ebben a fő baj az volt,hogy szerintem túl sok volt az ilyen,és szinte az eredeti fő szálból is alig maradt valami.Mégis,ami a legjobban elkeserített,az üresség volt.Az az üresség,amit a film után magára a filmre gondoltam.

Ha a könyvhöz hasonlítom,akkor számomra ez az egyik legrosszabb adaptáció.Ha pedig nem hasonlítom semmihez,hát,sajnos akkor sem nyerő számomra.Az első részért sem voltam oda,de ez még annyira sem tetszett.Sajnálom,de én így érzem.Biztos sokaknak tetszeni fog,és a kedvencük lesz.de én ezt nagyon kevésnek érzem.

Összegezve:4,5/10





      edit

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése