Published január 06, 2015 by Haradel with 0 comment

Julie Kagawa: The Iron Daughter-Vashercegnő

Kiadó:Könyvmolyképző Kiadó
Kiadás éve:2012
Terjedelem:392 oldal
Sorozat:Vastündérek #2
„Egy ideje már a Téli Udvarban élek. Hogy mióta is? Nem tudom. Az idő itt nem úgy telik, ahogy kellene. Ha valaha is kijutok innen, meglehet, azt fogom látni, hogy eltelt száz év, és a családom minden tagja és minden barátom rég halott. Igyekszem nem túl sokat gondolni erre, de néha képtelen vagyok kiverni a fejemből. 
A nevem Meghan Chase”.
Félig ember, félig a Nyártündér-király leánya; Meghan sosem találta a helyét a világban. Azt hitte, a Téli Udvar hercege szereti, ám ő elhagyta, és Meghan most a Téltündér-királynő foglya. A Nyár és a Tél háborújának közepette Meghan tudja, hogy a valódi veszélyt a Vastündérek jelentik – azok a vasból született tündérek, akiket csak ő és a távol lévő herceg látott. Azonban senki sem hisz neki.Ami még rosszabb, Meghan tündérereje eltűnt. Csak a saját eszére hagyatkozva kell boldogulnia Tündérföldön, ahol megbízni bárkiben is ostobaság, egy árulóban halálos hiba. De hiába válik végül Meghan maga is vaskeménnyé, mégsem szűnik emberszívében a vágyakozó suttogás.

Véleményem:Nekem azért az első rész is tetszett,úgyhogy nem volt kérdés,hogy folytatom a sorozatot.Ebben a könyvben sem csalódtam.
Ott folytatódik a történet,hogy Meghan a Téli Udvarban van Mab fogságában.Meghan hisztizik,meg szenved,amit szerencsére csak az elején csinál.Az írónő elég jól leírja hogy hogy is néz ki az udvar,és nekem hirtelen nagyon megtetszett.Új szereplőkkel is megismerkedhetünk,pontosabban Ash két testvérével,Saggel és Rowannal.Én nagyon örültem,hogy ha kicsit is,de találkoztunk velük is.Sag nekem nagyon szimpatikus volt.Rowan viszont nagyon megutáltatta magát.Olyan öntelt,becsvágyó,hatalom mániás,és bunkó,hogy az csak na.Régen utáltam ennyire egy mellékszereplőt.
Ebben a részben erősebb a szerelmi szál.Furcsa mód ez most engem nem igazán zavart, sőt,még jobbnak is találtam így a történetet.
Egyébként maga a cselekmény izgalmasabb,eseménydúsabb,érdekesebb volt mint az előző részben,ami azért várható,és egyben elvárt is volt.
Puck még mindig a régi,nagyon vicces,hülyéskedik,szórakozik,és jókat lehetett rajta nevetni,ami azért oldta a feszültséget.A sok titkot rejtő Kacort pedig még mindig szeretem.Az a nemtörődömsége,és hogy úgy csinál,mintha csak magának dolgozna,csak azt csinálja ami neki jó,de közben azért segít a többieknek,még rokonszenvesebbé tette.
Sajnos ebben a részben elesnek szereplők.Ki hamarabb,ki később.Eléggé sajnáltam őket,nem vártam volna,hogy ez lesz szegényekkel.
Ez a rész jobban tetszett mint az előző,tényleg izgalmasabb volt,és jobban olvastatta magát.Aki már elkezdte a sorozatot,annak tudom ajánlani.
Összegezve: 9/10

      edit

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése