Published október 27, 2014 by Haradel with 0 comment

Rainbow Rowell: Eleanor :és: Park

Kiadó:Scolar Kiadó
Kiadás éve:2014
Terjedelem:334 oldal
Sorozat:-
"Park Sheridan tökéletesen kigondolta. Ha senki sem látja, senki sem fogja zavarni. Ha láthatatlanná tud válni, mindenki békén hagyja majd. 
Eleanor Douglas akkor sem lenne képes eltűnni, ha megpróbálná. Minden túl sok rajta – őrült vörös haja, fantasztikus ruhái, a szokatlan bolondságok, amik elhagyják a száját. 
Mikor Eleanor feltűnik Park iskolabuszán, a fiú nem tudja eldönteni, hogy bátor-e, vagy öngyilkos típus. De nem tudja kiverni a fejéből. 
Két rossz csillagzat alatt született fiatal története, akik elég okosak ahhoz, hogy tudják, az első szerelem szinte sohasem tart soká, de elég bátrak és elszántak ahhoz, hogy mégis megpróbálják."





Véleményem: Ez a könyv...ez...ez....ez NAGYON JÓ VOLT!!Nem is értem,hogy miért csak nemrég szereztem meg.Rögtön a megjelenése napján meg kellett volna rendelnem.Egyáltalán nem csalódtam benne,sőt jobb is volt mint amire számítottam.

Bár a fülszövege is árulkodik arról,hogy "két rossz csillagzat alatt született fiatal története",de én ezzel a könyv olvasása közben-pontosabban Eleanor helyzetét illetően-szembesültem.Kicsit meg is ijedtem,hogy már megint mit olvasok én?!Szerencsére hamar rájöttem,hogy azért ez nem ilyen "jaj de nehéz az életünk,szenvedünk,de aztán rátalálunk a szerelmünkre,ami jó,mert így együtt tudunk szenvedni meg hisztizni,meg akkor már tudunk nyáladzani is" könyv.Itt a szerelem folyamatosan bontakozik ki,és még csak nem is olyan,hogy már azért könyörgök,hogy szakadjatok már le egymás(szájá)ról.Jó,nyilván ebben is voltak ilyen dolgok,de nem idegesítően sokszor,és eltúlzottan nyálasan.
Eleanor és Park kapcsolata egészen különleges volt.Nem is lehet pontosan elmondani,hogy ez mi volt.Ez egy teljesen másfajta,mégis sokkal erősebb és igazibb kapcsolat,mint amiről eddig olvastam.

Eleanor nem túl szerencsés életű lány.Kissé duci,élénk vörös a haja,az anyagi gondokkal küszködő családja életét még egy szörnyű mostohaapa is megkeseríti,ráadásul új helyre költöznek,Eleanornak pedig új iskolába kell járnia,ahol nem fogadják túl szívélyesen.
Park egy nem kimondottan népszerű srác,de van barátja,és senki sem piszkálja.Emellett képregényeket olvas,és sok zenét hallgat.Neki elég normális családja van,bár ő nem egy közönséges gyerek.Első találkozásukkor csak "kegyelemből" engedi maga mellé Eleanort,de később össze barátkoznak.Sőt,ez többi is lesz egyszerű barátságnál...

Itt jön még egy dolog,amiben ez a történet más.Nem ez a közhelyes sztori van,hogy az egyszerű,esetleg még ki is gúnyolt lány,és a nagymenő,népszerű fiú egymásba szeretnek (vagy fordítva) hanem két,teljesen "egyszerű",másokat hidegen hagyó ember jön össze,akik egyébként több mindenben is különböznek egymástól.
Aztán jön az,hogy milyen módon tudnak találkozni,Park szülei és a többiek hogy viszonyulnak Eleanorhoz,és hogy hogy alakul Eleanor és családja sorsa.Persze ami lényeges,hogy Park és a lány kapcsolata hogyan alakul,miként segítenek egymásnak,és miként vészelik át a szörnyűségeket.
Aztán jön a vége....a vége,ami olyan volt,hogy az utolsó mondat után kerestem,hogy hol folytatódik.Mert kell még folytatódnia!Itt nem lehet vége.TUDNI AKAROM MI TÖRTÉNT UTÁNA!! (NE lapozzatok a végére,ha még nem olvastátok!!!)
És bár ez volt a reakcióm,mégis tetszett a vége.Hogy miért,az sajnos spoileres.

FIGYELEM!SPOILER VESZÉLY!
Azért tetszett a vége,mert nem volt teljesen vége.Mármint hogy azt hiszi az ember,hogy a végén még lesz egy szó.Bár lehet sejteni,hogy Eleanor mit írt Parknak,de mégis így bármit gondolhatsz.
Szerintem így volt jó a befejezés.Igaz,hogy még többet akarok arról tudni,hogy ezek után mi történt,de így hatásosabb volt szerintem a vége. 
Remélem azért érthető volt,amit ki akartam hozni belőle.
SPOILER VÉGE!

Nekem nagyon nagyon tetszett a könyv.Tényleg nagyon különleges,és egészen egyedi látásmódú.Az írónő stílusa nagyon tetszett.Bár nem volt tiszta happy end,de ha egy olyan könyvre vágysz,ami egy különleges love story,nincs tele közhelyekkel,két szemszögből,de E/3-ban van írva,és letehetetlen,akkor bátran ajánlom.

Összegezve:10/10*






      edit

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése