Published október 31, 2014 by Haradel with 0 comment

Leiner Laura: Késtél

Kiadó:Gabo Kiadó
Kiadás éve:2014
Terjedelem:416 oldal
Sorozat:Bexi #1
"Budai Rebeka, aki tizenhat évesen egy gimnáziumi együttesben játszott, egy átlagos napon zenés videót posztolt az egyik közösségi oldalra. A dal pillanatok alatt hihetetlenül népszerű lett, és Rebekát felkarolta Körte, a tetoválóművészből lett zenei menedzser. Azóta az egész ország Bexiként ismeri a tinisztárt. Bexit most egy zenei tehetségkutató műsor elődöntőjére hívják, hogy duettet énekeljen Nagy Márkkal, az egyik versenyzővel. Menedzsere tanácsára a lány eleget tesz a felkérésnek, mert kell a reklám a hamarosan megjelenő második lemezének. És ezzel kezdetét veszi egy nagyon zűrös hét. A Késtél a Bexi-sorozat első kötete."






Véleményem: Ismét egy Leiner Laura könyv,amit nem csak az elvakult SzJG fanok vártak,hanem sokan mások,köztük én is.Bár kissé hezitáltam azon,hogy megvegyem,elkezdjem,így,hogy a legutóbbi könyv,amit az írónőtől olvastam,a kevésbé jó Akkor szakítsunk volt.Végül sok "vetélytársa" mellett őt raktam a kosaramba,hiszen a molyon is olyan jóra van értékelve.
Elég hamar elolvastam,hiszen nyelvezete,mérete,és stílusa miatt nem voltak gondjaim az értelmezésével,elolvasásával.
Ez a tehetségkutatós,sztáros ötlet kifejezetten tetszett.Ez az egész,ami a színfalak mögött,a háttérben történik-bár ezeknek a dolgoknak kb.a háromnegyedét eddig is tudtam- ijesztő,és elkedvtelenítő egy kissé.Na meg a feszültség,ami az eredményhirdetésnél van,és a próbák kimerítő forgatagába teljesen bele tudja élni magát az ember.Még ez is tetszett,eddig nem volt bajom a könyvvel.Igen ám,csak hogy vannak szereplői is.Hazudnék,ha azt mondanám,hogy egyik szereplőt sem szerettem,de volt(ak) akikkel nem tudtam kibékülni.


Márkot ki-nem-állhattam.Még egy ilyen beképzelt,öntelt,arrogáns,egoista,és legfőképp tudatlan gyereket nem hogy még nem láttam,de könyvben sem találkoztam ilyennel.Nem tudom,hogy ő ilyen idegesítő,vagy inkább vicces,"cuki" karakter akart lenni,akiért mindenki rajong,de az biztos,hogy bennem csak szánalmat keltett a viselkedésével,és azzal,hogy ennyi mindent nem tud a valóságról.Komolyan,ő ilyen kis rózsaszín álomvilágban él,ahol ő a tuti nyertes,a sztár,és mindenki mindenhol mindig körberajongja,fényképezi,és hogy élete végéig luxus bánásmódban lesz része.Voltak részek,ahol éppen egy hámozott krumplinak több esze lett volna mint Márknak.Jó,nem azt mondom hogy egy sík hülye,mert amúgy azért van esze,de vannak pillanatai,amikor nem tudom eldönteni,hogy ez hogy került ide.
Én Bexit sem szerettem.Bár ő azért nem volt olyan mint Márk,de benne is van bőven egoizmus,na meg makacsság.Az mondjuk azért idegesített,amikor folyamatosan azzal győzködte magát,hogy ez mind csak a műsor része,utána nem találkozik Márkkal stb. miközben ő is tudta hogy ez nem így van.Na meg ez a Geri mániája.Én a helyében rég lekoptattam volna.Na meg persze ott van a hisztis tini énje is.Igazából nem gyűlöltem Bexit,és azért annyira nem volt ellenszenves karakter,de nem lett egy kedvenc az biztos.
Akit még talán úgy szerettem,az Kemál volt,Körte és talán még Aszádék.Még pedig a stílusuk,szerencsétlenkedésük,és hülyéskedéseik miatt.

Sajnos volt,ami még nem tetszett a könyvben,vagy éppen hiányoltam belőle.
Ami hiányzott az az a tömény,utcánisfelröhögős,egyedi humor,amit Laurától szoktunk kapni.Persze voltak benne vicces (vagy annak szánt) részek,de csak 2-3 olyan volt,amin tényleg,önkéntelenül is,őszintén felröhögtem,mert nem tudtam visszafogni magamat.Kicsit több ütős humorra számítottam,vártam.
Ami meg nem tetszett,az a vége.Nem,nem a függővég miatt.Hanem a második részből vett részletek.
Ha már nem lezárt a vége,és ilyen feszült hangulatban végződik,akkor ne legyen részlet a második részből,mert így lelőtte a poént,és nem is volt ez szükséges.Lehet,hogy valakinek ez tetszik,de nekem ez nagyon nem jött be.

Úgy összességében nem volt annyira rossz,és valószínűleg folytatni fogom a sorozat olvasását,de azért többet vártam ettől a könyvtől.

Összegezve: 7/10




      edit

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése