Published szeptember 20, 2014 by Haradel with 0 comment

Az útvesztő (film)



Igazából ezt a filmet már azóta várom,mióta először meghallottam,hogy egyáltalán lesz ilyen.

Nagyon izgatott voltam,és már alig vártam.Aztán elérkezett a nap,amikor alkalmam volt elmenni megnézni.Kijelenthetem,hogy érdemes volt várni.

Azt tudnia kell mindenkinek,hogy ez a film sem volt teljesen könyv hű,mint ahogyan más adaptációk sem szoktak azok lenni.Persze ebben is volt több olyan rész is,ami a könyvben nem pontosan úgy van.(SPOILER! tehát például nem viszik el Gallyt a Siratók,amikor a kapuk nem csukódnak be egyszerre vagy 10 embert elvisznek,nincs benne különösebben a Szikla,az ellenszert csak később szerzik meg,a kijutás is máshogy történik,stb.SPOILER VÉGE!)Vannak részek,amik nincsenek a könyveben (vagy én nem emlékszem rájuk)(SPOILER!az a cucc a Siratók agyában,az ellenszerből van nekik egy csomó,Bent már az elejétől kezelik stb.),de ezt már az elején gondoltam,hiszen mindig raknak plusszot bele.Ami pedig a legfontosabb,hogy a lényeges,érdekes, esetleg igencsak izgalmas részek benne voltak.

A rendezése és a látványa jó volt.Volt,ahol látszódott az,hogy a rajongóktól is kért a rendező úgymond segítséget.Az útvesztő kinézete,a Tisztás,és az ott található építmények,színhelyek jól meg voltak csinálva.Sőt,még a Siratókban sem csalódtam!Ezen izgultam kicsit,hogy ezek a lények jól nézzenek ki.Mármint hogy elég undorítóak legyenek.Szerencsére azok voltak egészben ,és széttrancsírozódva is egyaránt.













A szereplők nagyon jók voltak.A szerepükhöz illőek voltak,és a dolgukat is jól végezték.
Jó,mondjuk Newtról még mindig a Nanny McPhee jut eszembe,és egyébként is,hosszabb hajúnak,és erősebb testalkatúnak képzeltem el,de,na,nem lehet minden tökéletes.
Amiért pedig piros pont jár,az az,hogy nem az volt,hogy van A főszereplő,aki mindenkit megment,ő van a középpontban,és csak csak róla van szó.Több főszereplő is volt,akik ugyan úgy fontosak voltak.Az is tetszett,hogy nem játszották túl a szerepüket,hanem természetesen játszottak,valós szerűen.Ez nagyon jó volt.


Volt benne néhány poén,amik nem voltak erőltetettek.Nem igazán a cselekmény volt benne a legfontosabb,hanem a mögöttes tartalom.Engem a felirat sem zavart,el lehet simán olvasni,sőt,én külön örülök is neki,hiszen így legalább eredeti hangos.                                                                    

Nyilván közel sem lett tökéletes film,de nagyon sok sok pozitívuma van,nekem különösen tetszett.
 Izgalmas lett,van köze a könyvhöz,és jó a látványvilága.
Aki elolvasta a könyvet,annak különösen ajánlom,egy esélyt mindenképpen megér.
Azoknak is ajánlom,akik még nem olvasták,mert szerintem azok is értik a történteket.
Az egyszer biztos,hogy jobban tetszett mint a Beavatott...

Összegezve: 8/10


Előzetes:




      edit

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése