Published augusztus 04, 2014 by Haradel with 0 comment

Marissa Meyer :Cinder

Kiadó:Alexandra Kiadó
Kiadás éve:2012
Terjedelem:432 oldal
Sorozat:Holdbéli Krónikák #1
Százhuszonhat évvel a negyedik világháború után emberek és kiborgok népesítik be Új Peking utcáit. A népességet halálos járvány tizedeli. Az űrből kegyetlen holdlakók figyelnek és várnak a megfelelő alkalomra... Senki sem sejti, hogy a Föld sorsa egyetlen lány kezében van...
Cindert, a tizenhat éves kiborgot a társadalom nagy része technológiai tévedésnek tartja, mostohaanyja pedig ki nem állhatja. De a kiborglétnek is megvannak a maga előnyei: Cinder szinte mindent meg tud javítani (robotokat, lebegőjárműveket, sőt még a saját meghibásodott alkatrészeit is), ezért Új Peking legjobb műszerészének tartják. E hírnevének köszönheti azt is, hogy Kai herceg személyesen keresi fel, hogy hozza helyre meghibásodott androidját. A megbízás "nemzetbiztonsági ügy".
Vajon tényleg Cinder kezében van a Föld jövőjének kulcsa? Vagy a holdbéli királynőnek sikerül varázserejével és más fondorlatokkal meghódítania Kai herceget és vele az egész világot? A Holdbéli krónikák első könyve Hamupipőke klasszikus meséjét kombinálja a Terminátor és a Star Wars elemeivel. Az eredmény egy fantasztikus, magával ragadó történet."



Véleményem:Igazából még nem nagyon hallottam erről a könyvről.Akkor figyeltem fel rá,amikor az Alexandrában 70%-al le volt árazva,és így nagyon olcsó volt.És ki ne venne meg egy olcsó,kemény fedelű könyvet?Egyébként meg jókat olvastam róla,úgyhogy bíztam benne.

Cselekmény leírást tartalmazhat!
Cinder tizenhat éves,és kiborg.Mostohaanyjával és annak két lányával él.Cindert kiborg mivolta miatt nem igazán kedvelik.Ám ő az egyik legjobb műszerész,és végül is ő keresi meg a családnak a pénzt.
Egyik vásár alkalmával Kai herceg keresi fel,hogy javítsa meg az androidját,hiszen fontos dolgokat tudhat.
Mindeközben a pestis szedi áldozatait,és egyre messzebb terjed a betegség.
Amikor egyik este Cinder,és húga Peony kimennek a roncstelepre,Peony elkapja a betegséget.
Cinder mostohaanyja elküldi a kiborg lányt a besorozásra,hogy kísérletezhessenek rajta a tudósok a gyógymód megtalálása érdekében.A kutatás során jó pár dologra fény derül,például Cinder származására is.
Aztán a földre érkezik a holdbéli királynő,aki képességével befolyásolni akarja a herceget,és megakarja hódítani a világot.Cinder az egyetlen,aki ezt meg tudná akadályozni.Csak hogy ő még nem tud erről...

Igazából nem gondoltam volna hogy ennyire jó lesz.
A könyv elejére ez van írva:"Hamupipőke a kiborgok között".És valóban.Ha nem is teljesen ugyan az,de van egy kis beütése: a mostohaszülő és testvérek,a bál.
Bár itt nem volt vele mindenki gonosz.Kezdjük azzal,hogy van egy kis androidja,Iko.Végül is ő a legjobb barátja.
Aztán ott van Peony.Ő mindig kedves Cinderrel,próbálja megvédeni a sérelmektől,és szereti őt,nem fél tőle.
És ott van Kai herceg.Na jó,ő mondjuk nem tudja,hogy ki valójában,de akkor is...

Adri,a mostohaanya,ki nem állhatja Cindert.Igazából a már nem élő férje fogadta örökbe a lányt,éppen ezért szíve szerint megszabadulna tőle.Nem viselkedik vele normálisan,úgy tekint rá,mintha valami tárgy lenne,miközben Cinder dolgozik,és ő keresi meg a pénzt az egész családnak,mivel ők az ég világon semmit sem csinálnak.
Éppen ezért Adrit,és Pearlt (aki ugyancsak bunkó Cinderhez) legszívesebben megfojtanám.komolyan mondom,engem jobban felidegesítettek mint a könyv szereplőit.
Peony,ahogyan már mondtam,egy nagyon kedves,aranyos,fiatal lány,aki tényleg szereti Cindert.Na,őt viszont nagyon megszerettem.SPOILER! Éppen ezért eléggé elszomorított az,amikor meghalt. SPOILER VÉGE!
Kait nem szerettem meg annyira.Nem volt vele semmi bajom,ő is kedves volt Cinderhez (bár nem tudta,hogy ő ki,vagy inkább mi valójában) de nem lett a kedvencem.Ő nekem olyan semleges lett.
Cindert szerettem.Különösebben nem tudom elmondani hogy miért,de szerettem.
Iko robot létére nagyon jó barát.Őt is szerettem,mert olyan jópofa és aranyos volt.
Levana,a holdbéli királynő,nagyon idegesítő.Hogy folyton manipulálja az embereket,hogy mindenkivel elhiteti hogy milyen szép,miközben ez nem is igaz,meg úgy az egész lénye nagyon irritáló.Gonoszokhoz méltóan,őt nagyon nem szerettem.

Maga a könyv izgalmas,érdekes,és nagyon jó.Remekül ki van találva ez a jövőbeli világ,és a szereplők is.
Egy-két helyen volt benne egy kis poén is,bár nem ez volt rá jellemző.Ez nem is baj,hiszen nem az a lényege,hogy vicces legyen.

Én csak ajánlani tudom ezt a könyvet,szerintem nagyon jó,és remek kikapcsolódás.

Összegezve:10/10








      edit

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése