Published augusztus 12, 2014 by Haradel with 0 comment

Leigh Bardugo:Shadow and Bone-Árnyék és csont

Kiadó:Könyvmolyképző Kiadó
Kiadás éve:2014
Terjedelem:376 oldal
Sorozat:Grisa trilógia #1
Kia"Alina Starkova sosem várt túl sokat az élettől.
A határháborúk során elveszítette a szüleit. Árvaként csupán egyvalakire számíthatott. Egy másik földönfutóra, Malra, a legjobb barátjára. Ám mostanra már ő sem lehet a támasza. Mindkettőjüket besorozták hazájuk, Ravka anyácska hadseregébe. A két fiatalnak életveszélyes küldetésre kell indulnia az Árnyzónába. Ezen az iszonyatos helyen a földöntúli sötétség az úr, ahol valósággal hemzsegnek az emberevő szörnyetegek.
Amikor támadás éri a katonai konvojukat, mindannyiuk élete veszélybe kerül. Ám Alina ekkor olyan titokzatos erőnek adja tanújelét, amiről mindaddig még ő sem tudott. Csodálatos megmenekülésük váratlan következményekkel jár.
Meg sem áll a fővárosig, az uralkodó udvaráig, ahol az árva lány a Grisa testvériség tagja lesz. Vezetőjük, a titokzatos Éjúr úgy véli, Alina az, akire oly régóta vár Ravka sokat szenvedett népe. A legfőbb varázsló szerint az Alinában rejtőző erő képes lesz elpusztítani az Árnyzónát.
A cári udvar fényűző forgatagában sokan az Éjúr új kegyeltjének tartják a lányt, aki csak nehezen tud beilleszkedni Mal nélkül. Miközben hazája egyre nagyobb veszélybe kerül, feltárul előtte egy hajmeresztő összeesküvés. Döntenie kell. Szembeszáll a birodalom leghatalmasabb nagyuraival? Egyedül a múltja adhat reményt... Mert csupán ez az árva lány mentheti meg a jövőt."



Véleményem: A történetet röviden jól leírja a fülszöveg.

Nekem nagyon tetszett a könyv.A története igen egyedi,legalább is én még nem olvastam ehhez hasonlót.Elég jól fel van építve ez a világ.Különböző képességű grisák vannak,mindegyiknek félének különböző ruhája van,különböző díszítéssel.Több ország, város,település is van,és ne feledkezzünk meg az Árnyzónáról,amiről pár dolgot megtudhatunk a történet során.Sőt,a könyv elején még egy térkép is található,ami elég szépen meg van rajzolva.
A karakterek nem voltak unalmasak,sőt,igen érdekesek voltak.
Alina nem egy szokásos lány.Ez már azzal kezdődik,hogy árva.Aztán ott van az is,hogy -bár nem katonaként-de a hadseregnél munkálkodik.Na meg ne felejtsük el,hogy ő egy nem is akármilyen grisa. Meg ő kicsit különös személyiség.Mal kivételével nincsenek kimondottan barátai (jó,talán Zsenya az).Nem kifejezetten egy humánus ember,bár azért valamelyest kedves.Viszonylag őszinte,és nem hagy rá mindent mindenkire.
Az Éjúr ilyen "jóképű vagyok,emiatt(és egy kis természetfeletti rásegítéssel) vonzó vagyok,minden nő értem epekedik,gazdag vagyok,nagy a hatalmam,jelentős személyiség vagyok.Ja,és egy gonosz senkiházi is vagyok." ember.Az elején még szurkoltam is neki,sőt...aztán amikor fény derült a valódi tervére,na,akkor már inkább elküldtem volna melegebb éghajlatokra.
Mal...Róla igazából nem tudunk meg sok mindent,csak annyit,hogy ő is árva,és emiatt találkozott,és barátkozott Alinával,és az is elhangzik párszor,hogy ő a legjobb nyomkereső.Szereti Alinát,mindent megtenne érte.
Megemlíteném azért még Zsenyát is.Én őt szerettem a legjobban.Meg azért egy kicsikét Éjúrt is bírtam.Visszatérve Zsenyára: segít Alinának amiben tud,bírják egymást.Ezek mellett kedves,és őszinte Alinával szemben.Van,amikor megmondja a véleményét másokról,nagyon szép,és képességéhez,jelleméhez képest nem a legmegfelelőbb bánásmódot kapja.Őt nagyon szerettem.

Magával ragadott a könyv.Igazából már az első harminc oldalnál elkezdtem azon gondolkodni,hogy vajon milyen vége lesz.(Sőt,szinte kitaláltam egy külön történetet,ami egyébként teljesen az ellentéte lett volna az eredetinek)Ez egy múltban játszódó,misztikus,varázslattal teli könyv.Kalndos,érdekes,rejtélyekkel,és igen nagy és meglepő fordulatokkal van megtömve.

Spoileres tartalom!
Igazából ez a történet eléggé furcsa hatással volt rám.Legalább is még nem volt olyan könyv,aminél egy csóknál ennyire szurkoltam a szereplőknek,és amikor megtörtént,elkezdtem vihogni.Tehát amikor az Éjúr a tónál megcsókolta Alinát (ilyenkor még ennek a sötét embernek szurkoltam),egy új énem mutatkozott meg.Nem igazán vagyok oda az ilyen jelenetekért,ezt viszont kifejezetten vártam,és még vihogtam is rajta.Úgy látszik rám jött az öt perc....
Spoiler vége!

Tetszett a történet ötlete is.Azt pedig kifejezetten szerettem,hogy a jó és a gonosz (Éjúr vs. Alina) ellentétét a képességükben is megmutatkozott.Egyikőjük sötétséget,a másikújuk a megmentő világosságot hozza el.Ez remek!
Összességében tetszett a könyv,az alap ötlete,és annak kivitelezése nagyon tetszett,gyorsan olvasható,könnyed stílusú,bár szerintem rongyosra azért nem fogom olvasni.
Én igazából csak ajánlani tudom mindenkinek.Már várom a folytatását!

Összegezve:9/10
      edit

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése